Nationaal Secretariaat van het FBZMN
Ravensteingalerij 27 bus 7 - 1000 Brussel
Contactgegevens per dienst kan je via deze link terugvinden.
Het Nationaal Secretariaat (NS) is gelast met:
- Algemene coördinatie en begeleiding teneinde een efficiënte samenwerking te kunnen garanderen tussen de verschillende organismen van het FBZMN, alsook het behandelen van individuele aanvragen die een bijzonder onderzoek vereisen.
- Dienst Inningen:
- De werkgeversbijdragen vorderen en innen.
- Geschillen: het afhandelen van wanbetalingen inzake de werkgeversbijdragen alsook het opvolgen van de dossiers gerechtelijke reorganisaties en falingen.
- Signalitiek: Het up-to-date houden van de werkgeversgegevens en het afleveren van attesten voor erkenning (op aanvraag).
- Dienst Kaarten:
Het uitgeven van kaarten van rechthebbende voor aanvullende vergoedingen in geval van volledige werkloosheid (FM11 – FM61) en langdurige ziekte (FM04 – FM44).
- Intersyndicale Dienst:
Uitbetalen van aanvullende vergoedingen, aan niet gesyndiceerde arbeiders
- Dienst Verificatie:
Controle van de uitbetalingen van de aanvullende vergoedingen uitgevoerd door de syndicale uitbetalingsinstellingen, zowel in werkloosheid als in ziekte
- Dienst Procedures:
Verantwoordelijk voor de verschillende procedures, als daar zijn FM19 (neutralisaties), FM19bis (achterstallige betalingen), FM08 (mutatie), FM90 (wijzigingen kaart rechthebbende), FM90bis (wijziging persoonsgegevens) en FM16 (aanvraag kaart rechthebbende)
- Dienst Ouderen:
Behandelen van alle dossiers volledige werkloosheid met bedrijfstoeslag inzake rechten en plichten van de betrokken partijen en het uitgeven van de kaarten van rechthebbende (FM29 – FM79), alsook behandelen van de dossiers “oudere werklozen” (FM20 - FM70) en “oudere zieken” en het uitgeven van de kaarten van rechthebbende (FM35 – FM85 – FM34 – FM84)
- Financiële dienst:
Verantwoordelijk voor de boekhouding en de financiële transacties tegenover de medewerkers van het FBZMN en de financiële instellingen.